11.00


Det finns ingenting bättre än att ha gott om tid på sig att äta frukost på vardagar. Jag fullkomligt älskar att äta frukost ensam. Och min buss går om en timme! Här sitter jag med aprikosochvalnötsbröd, en stor kopp kaffe och ett glas juice, med soppbilen som dundrar förbi utanför. Härligt.

Ursäkta radiotystnaden, blev liksom många andra mållös efter valet och hade ingenting att säga.

Igår började dock min nya teaterkurs hos Studiefrämjandet! Det var SÅ roligt. Har liksom inte märkt hur mycket jag saknat att stå på scen de senaste tre månaderna men igår kände jag verkligen av det. Går dessutom sötaste tvillingparet i min grupp, de är så söta!

Fick dock oskönaste kvällen på länge när jag skulle ta mig hem. 22.05, går från Studiefrämjandet för att ta tuben vid Odenplan. Väl framme kommer jag till min fasa på att JUST DET. Mitt kort gäller inte efter klockan 19.00 sweeeet. Har dock klackar på mig så utan en blick bakåt kliver jag över spärren. Det går att göra det med långa ben.

Slår en pling till pappa och ber honom hämta mig. Men det gubben går inte. "Du får väl pallra dig hem på något sätt", säger han. "En sms-biljett?" Jo. Det hade väl gått. Om det inte vore så att det vilar en förbannelse över sl's sms-biljetter och mig själv. Tror det eller ej, men varenda gång jag slagit på stort och köpt en så har någonting gått snett, jag har blivit av med en massa sms-kosing och inte fått åka med på bussen. crybaby!

Så. Jag beger mig ut på Söder, i regnet och höga klackar. Hittar en 7eleven och nynnar på deras eminenta slogan när jag går därifrån med en bussremsa. ni veeeet, thank heaven for 7eleven. hrm, ja. Continuum -->.

Jag kommer ner från Slussplan igen och missar just ett tåg och en buss. HÄRLIGT. Halv 12 är jag hemma och en timme senare sover jag som en stock.

OCH idag är en ny dag men lika dåligt väder och låga skor! Ses på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0