Blås lite här där det gör ont, det kanske ger sig


Breakfast club. Bildkälla: Tumblr.com

Greetings from trött tjej i stickad tröja!

Ytterst produktiv dag (you were there). Började dagen med halvöppna ögon med Jacob, som är så himla toppen på morgnarna; väldigt effektiv och fin när man har lagom lite tid på sig. Vidare med NkB, inte min grej men det verkar som om jag nog underskattat ämnet lite för grovt.. Därefter drog jag med mig tappra Gusten upp på scen för att i starkt strålkastarljus prata om strejken, vars info ni kan läsa här, och det verkar ha gått skapligt hem hos mina fellow students. Willyboy drog sedan med mig på elevråd, en annan sitter ju i aktivitetsutskottet, minsann. Dagen rusade vidare, lunch med Jacob, internationell ekonomi, filosofi och engelska. SEDAN FICK JAG ÄNTLIGEN HELG, tack Gud och alla hans vänner!

Med en väska på fem kilo och en dator i famnen, kindpussade jag Gustav hejdå och kilade iväg till Café 60 för att festfika med Amanda och Mimmi. Finaste tjejerna. Så fina. Vi snackade om viktiga saker för att sedan bege oss hem och jag började bocka av min skön-hemmakvälls-lista:

- Besvara rektorn ganska otillfredsställande mail. Lägga ut dessa på FB
- Skriva klart och skicka in spårkfilosofiuppgiften
- Fixa de sista planeringsförberedelserna för Skippys födelsedagsfirande imorgon

Klockan är 22.04, jag bokar av:

- Besvara rektorn ganska otillfredsställande mail. Lägga ut dessa på FB
Skriva klart och skicka in spårkfilosofiuppgiften
- Fixa de sista planeringsförberedelserna för Skippys födelsedagsfirande imorgon

Ja. Jag skriver klart svarsmailet imorgon. Detta kräver stor eftertanke. Och gällande Skippy känns det som om jag har så pass bra pail en stackars vän till en bra pojke kan ha.

Jag. Har. Längtat. Efter. Helgen.
Den ser ut såhär:
Fredag: ikväll. Chilla hemma då planerna på galet chill hos Amanda inte blev av.
Lördag: imorgon. IKEA, stan, reklamation av strumpbyxor, matlagning, klädkrisande, FIRA SKIPPY SOM FYLLT 18! Det kommer bli legen...wait for it... DARY!
Söndag: efter sen utekväll blir det tidig uppgång; klockan 12 skall jag barnvakta två nya små skyddsänglar i tre timmar och därefter åka dirr till Odenplan för att gå en fotokurs hos Nikon på två timmar med mig D5000. Min skatt. Sedan hem, tagga inför strejken och antagligen plugga en del.

Med andra ord: Det går bra nu.
Men det är som Johan alltid säger, Det löser sig. Fina, kloka Johan.

Veckan har dock varit produktiv, som sagt. Hela eventet och grejen med strejken har blivit större än jag trodde, men jag är väldigt glad över det. för närvarande kommer 270 pers delta enligt Facebook, vet att många inte går på skolan och andra på Sollentuna men svik inte på måndag, elevdemokrati ftw!

Nej, nu blir det till att krypa ihop med en film här bland täcken och kuddar. Ensam natt. Like.

Stinson out. LYSSNA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0