Om 2010 januari-april

Ett år till rinner mot sitt slut. Och jag brukar vänta till vecka 52 med mina sammanfattningar men eftersom jag ska till Paris så tänkte jag börja tidigt. Dessutom är jag uttråkad.

Januari


2010 firades in hos mig. Vi åt middag, sköt fyrverkerier, bastade och såg på när Rosanna och David äntligen blev tillsammans.


Vi hade Gossipgirl-marathon hemma hos Fanny på Dalarö och Carro hade fortfarande långt hår.


Mamma köpte nya vinterskor till mig och jag ville aldrig ta av dem! Gröna strumpbyxor hade jag också mest hela tiden.


Bästa Johan fyllde 18 och vi firade med riktig brakmiddag samt sällskapsspel och kladdkaka.


Vi åkte skridskor som vanligt och höll varandra varma i vinterkylan.


Och festade lite hemma hos TJ.

Februari


Jag och den bästa lilla ligan i hela världen drog till fjällen ett par dagar. Det var minst sagt spårat och helt klart typ det bästa vi gjort. Åh.


Fanny fyllde 18 på Alla hjärtansdag och styrde kvällen innan vad som antagligen var den bästa festen genom tiderna!


Men jag spenderade Alla hjärtansdag här.


Jag såg ungefär ut såhär + en hatt.


Och spenderade alla mina pengar på kaffe.

Och alla min tid på att skriva noveller och drömma om en lite ljusare tillvaro.

Mars


David fyllde år och fick lite blandade presenter från Teknikmagasinet och tårta som jag gjort men som det inte finns en bild på.


Jag suktade så efter de här skorna och önskar idag att jag behållit dem i min ägo. DUMT.


Fanny hade fest igen och en riktigt bra skara människor var där! En halv box vin slösades bort på golvet och vi hittade en viss pojke i ett städskåp.


Jag började drömma om bara ben och sommarkläder och klädde mig såhär, fast med dubbla strumpbyxor.


I slutet av mars hade jag och Jacob vår första date på Skansen. Åh vad jag tyckte att han var söt!


Och jag förbannade ekonomin lite grann.....

April


Jag spenderade påsklovet på Gotland och Jacob kom dit och hälsade på mig. Jag vågade inte fota honom för jag var så himla rädd att han inte skulle stanna kvar när vi kom hem.


Aleval fyllde också 18 vilket firades med ett finfint restaurangbesök och sedan utgång för de få som hade åldern inne!


Jag och Johan åkte till Djurö över en helg och pratade om livet och franska och sköt iväg potatisar med hans potatiskanon. Ett par riktigt underbara kvalitetsdygn bara han och jag.


Jag drack te konstant. När jag inte drack kaffe, förstås.


Och jag såg ut såhär.

Jag och Jacob var på Shout Out Louds och blev officiellt tillsammans. Jag hade en massa fjärilar i magen hela tiden.

Del 1 av 3. Stay tuned for more.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0