29 – Mina ambitioner



Jag vill gå ut gymnasiet med bra betyg. Jag vill springa ut och sen vill jag pusta ut. Därefter ska jag andas i en vecka. Och sedan ska jag ha roligt. Jag ska jobba med något enkelt men underhållande, som barista eller ett butiksjobb. För min lön ska jag resa. Långt och länge eller kort och nära.

Därefter vill jag komma in på universitetet. När jag är klar med roligheter och jobb och lite resor. Jag vill läsa svenska på Stockholms Universitet. Jag kommer att ge allt, jag kommer att vara ambitiös. När jag är klar med lite mer plugg ska jag flytta till New York och skriva böcker.

Och sedan ska jag skriva böcker tills jag dör. Mellan allt bokskrivande ska jag hinna med att bilda familj och inreda ett fint, öppet hem i en fin lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0