13 - Den här veckan

Den här veckan är antagligen årets bästa vecka på METG. Och det är ungefär samma varje år. Man får liksom nosa lite på jullovet och sedan klara av den sista lilla biten innan friheten börjar.

Måndag - Sov förvisso dåligt men gick upp 05.15 och åkte med mamma till gymmet. Mådde så himla bra efteråt! Besökte banken på eftermiddagen eftersom jag lyckats spärra mitt kort hehehehe.

Tisdag - En otroligt efterlängtad studiedag som för min del innebär skridskor med jordens bästa killar och sedan varm choklad med yngsta brorsan och mamma. Var just på väg att påbörja filosofiplugg när The Phonehouse ringde upp och sa att min mobil fanns att hämta. Med illa dåld lycka skrek jag till killen i luren att jag skulle komma inom en halvtimme. Det var ett lyckligt moment. Kvällen tillägnades, föga förvånande, telefonen och iTunes. WHOOP WHOOP

Onsdag - Lyckades komma försent men jag tror att läraren och jag har kommit överens om att det skulle inte vara onsdag om jag kom i tid. Yes, vi förstår varandra. Slutade skolan vid 11, onsdagar in my <3, så jag gick till gymmet och var där i drygt en timme. Återigen, så himla skönt!

Torsdag - idag alltså. Jag är ledig. Haha, jag är ledig. Känns jätteskönt, ska plugga lite och plocka med lite saker. Se en film och bara ta det piano.

Fredag - Imorgon är det Nobeldagen. På METG innebär det att man börjar klockan 12.00 och tävlar klassvis i olika kunskapsrelaterade uppgifter. Jag är taggad, min klass är bäst. Tävlingarna pågår till klockan 17.00 men jag slutar ju vanligtvis 16.30 på fredagar så det är en win. Förhoppningsvis blir det middag med Frida och Mimmi på fredagkväll!

Lördag - Brunch med mina flickor i Järla Sjö klockan 11. Tobias flickvän med föräldrar kommer på middag hos oss på kvällen, vilket säkert blir jättetrevligt! Förhoppningsvis är Jacob också här då så att jag får kramas lite.

Söndag - 3 timmars pepparkaksbak ligger framför mig, tillsammans med matteplugg och annat härligt. I don't mind, pepparkaksdeg<3333

Så ser den här veckan ut. Nu ska jag koka en kopp te och se en film.


OBS! Detta är en undantagsvecka på METG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0