Rebellion/L o v e


En av mina absoluta favoritbilder just nu, så underbar look. Ge. Mig. Koftan.

Efter min lilla springrunda som, om jag ska vara rått uppriktig, slutade i jag hamnade på hallgolvet en liten lång stund. Klen flicka. Därefter prioriterade jag bort duschen i fem minuter för att slänga iväg ett noga formulerat mail till vår rektor. Jag anordnar nämligen en strejk på måndag. En matsalsstrejk. Skälen till detta är ganska många och de som är inblandade eller har ett facebook-konto vet nog.

Det kommer bli en underbar strejk! Den första av många om vi inte lyckas få vår vilja igenom nu. Elevdemokrati ftw! Hittills har jag fått med mig 186 elever på eventet. There's a good feeling about this...!

Vad jag däremot har upptäckt är hur det finns väldigt många som har en annan åsikt och uttrycker den på ett mindre bildat sätt. Bra där!

Pratar med min fina man. Han är så fin. På lördag om två veckor firar vi fem månader tillsammans! I måndags tittade vi på Ensemble, c'est tout. Och jag tycker att Guillaume Canet, han som spelar den melankoliska kocken, är så fin! Åh! Skulle vilja ha honom i julklapp. Tihi! Han är på min lista över Freebes, tillsammans med Johnny Depp, en levande Heath Ledger och Miranda Kerr (modellen som är förlovad med Orlando Bloom, whom btw kanske också ska få vara på listan? hmm)

Jacob har ingen lista. Han säger istället såhär: "jag har ingen lista på snygga kändisar och det beror på att den enda gången jag någonsin stannat upp och tänkt "herregud, vad snygg hon är!" var första gången jag såg dig."
Åh. Jag älskar honom. Jag älskar dig Jacob.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0