Om 2010 september-december

Summerar den sista tredjedelen av året.

September

Månaden inleddes med att en av mina bästa män, nämligen Skippy, fyllt 18 och detta firades med middag i min trädgård och sedan togs både hans och min krogoskuld. Dessvärre finns det inga bilder som är ok... men kvällen är värd att minnas!


Precis när hösten började skymta sov jag hos Gåfvels i tron om att vi skulle gå upp och fota staden på morgonkvisten. Det gjorde vi inte. Men dagen som följde var solig och fin!


Gick en höstpromenad med Jacob och såg ut såhär.

Ursäkta mig men september var faktiskt en ganska blek månad. Det hände inget vettigt. Jag tror att vi glömmer och hoppar över.

Oktober


Vi hade brunch hemma hos mig. myys


Vi åkte spårvägn! Åh, det var himla eminent!


Och plockade lite kastanjer vid Björnsträdgård. Älskar kastanjer.

Oktober var så himla deppigt. Jag spelade massa massa teater, tog en bloggpause, var med Jacob. Grät. Typ så.
Vi hoppas återigen vidare till nästa! okok.

November


Höstlovet började och min pappa fyllde år. Vi firade med Terrakottaarmén och en promenad runt Skeppsholmen. Kallt men mysigt.


Och älskade Racer fyllde 18 vilket firades med en riktigt blöt kväll som för min egen del resulterade i nya löften om nykterism. H3h3


Första frosten kom.


Söta Carro hade fest med rosett-tema.

Och jag spenderade all min tid åt att hitta lite motivation, lite glädje.

December

Allt om december ser ni ju här under och kommer se här över. Haha, snacka om att stupa på mållinjen!

December handlar om att hitta julstämning, om att orka sista biten i skolan och om halsdukar och tjocka strumpor.

Att skriva ner fraser som ska bli en bok i anteckningsböcker och längta efter Paris.

Varm choklad. Snöbollar. Kyla som känns ändå in i märgen och lite till. Grafen-kyla. Tunn men genomskärande. Borrar sig in och stannar kvar.

Kommentarer
Postat av: jacobeee

sen kommer december såklart fyllas av pussarrr och annat mnysigt!

2010-12-13 @ 22:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0